dzienniczek
SzkołaIndywidualizacja Nauczania/Projekt EFS

REALIZACJA PROJEKTU W ROKU SZKOLNYM 2013/2014

 

 INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

GALERIA PROJEKTU

 

GRUDZIEŃ 2013

ZAKOŃCZENIE PROJEKTU INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

 

W grudniu zakończony został III etap projektu "Indywidualizacja nauczania w klasach I-III szkół podstawowych".

Uczniowie uczestniczyli w czterech rodzajach zajęć:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk artystycznych.

W roku szkolnym 2013/2014 zostało zrealizowanych 120 godzin zajęć, po 30 godzin na każdy rodzaj zajęć. Łącznie w I , II , III etapie projektu wsparciem zostało objętych 42 uczniów (21, dz, 21 chł). Jedna uczennica nie zakończyła udziału w projekcie z powodu zmiany miejsca zamieszkania. Zakończyło udział w projekcie 41 uczniów (20 dz, 21 chł)

Na zajęciach dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji prowadzone były ćwiczenia usprawniające technikę czytania i pisania oraz rozumienia tekstów. Szczególny nacisk położono na wykonywanie ćwiczeń ortograficznych. Dzieci ćwiczyły gramatykę języka polskiego, usprawniały sprawność manualną, grafomotoryczną, analizę wzrokowo-słuchową, a także uczestniczyły w wielu grach i zabawach dydaktycznych mających na celu niwelowanie dysfunkcji rozwojowych. Wykorzystane metody, formy oraz środki dydaktyczne były dostosowane do możliwości rozwojowych dzieci. Na zajęciach wykorzystywano zakupione w ramach projektu pomoce dydaktyczne: alfabet, nauka czytania, puzzle, a także pakiety multimedialne.

  • DSC_0332
  • DSC_0339
  • DSC_0340
  • DSC_0342
  • DSC_0343
  • DSC_0344
  • DSC_0346
  • DSC_0351


           Podczas zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych dzieci doskonaliły czynności umysłowe ważne dla uczenia się matematyki. Głównym celem było wspomaganie oraz rozwijanie logicznego myślenia. Poprzez indywidualne ćwiczenia wyrównywano braki w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych, ułatwiano dziecku umiejętności matematyczne. Rozwijano spostrzegawczość, umiejętność segregowania i samokontroli. Wprowadzano atrakcyjne formy, metody pracy.

Na zajęciach panowała atmosfera bezpieczeństwa i życzliwości. Organizowano sytuacje sprzyjające przezwyciężaniu trudności w nauce. Indywidualnie dobierano środki i metody w zależności od potrzeb i możliwości dziecka (przechodzono od prostych zajęć do złożonych. Uczniowie byli zawsze chętni do pracy i podejmowania różnych działań. Z przyjemnością uczyli się poprzez zabawę.

 

  • DSC_0411
  • DSC_0415
  • DSC_0418
  • DSC_0420

Od września 2013r. zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniu nauk artystycznych w ramach projektu "Indywidualizacja nauczania w klasach I-III szkół podstawowych" odbywały się raz w tygodniu po 2 godziny. Ogólnie przeprowadzono 30 godzin zajęć, podczas których rozwijane były uzdolnienia i zainteresowania artystyczne dzieci oraz ich wrodzone możliwości twórcze w toku różnorodnych działań plastycznych. Uczniowie systematycznie nabywali wiadomości z zakresu sztuk plastycznych. Chociaż wiadomości te miały charakter teoretyczny, dzieci uzyskały je w działaniach praktycznych. Podczas zajęć wykorzystano różnorodne materiały plastyczne zakupione w ramach projektu. Dzięki tym materiałom zajęcia były atrakcyjne i urozmaicone. Uczniowie nauczyli się: dostrzegać piękno w otaczającym je świecie, posługiwać się plamą, linią, szeroką paletą barw, poznali i nazywali odcienie kolorów,
przedstawiali za pomocą działań plastycznych swoje doświadczenia o otaczającym świecie,
wyrażali swoje przeżycia w różnorodnych formach plastycznych, poznawali różnorodne techniki plastyczne oraz posługiwali się nimi w praktyce, sprawnie posługiwali się narzędziami i wykorzystywali materiały. Uświadomili sobie, że sukcesy odnosi się poprzez pracowitość. Uczyli się pracy w zespole. Niekiedy dzieci nie wierząc w swoje zdolności i umiejętności, bały się rozpocząć pracę i szybko się zniechęcały. Tak było przy orgiami modułowym. Dopiero po kilku próbach, sukienki aniołów zaczęły wychodzić. Dzięki takim problemom, dzieci zrozumiały, iż pracowitością, starannością i spokojem mogą osiągnąć sukces.

  • DSC_0111
  • DSC_0113
  • DSC_0124
  • DSC_0325
  • DSC_0326
  • DSC_0327
  • DSC_0329
  • DSC_0330

We wrześniu 2013 r. rozpoczęła zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, kolejna grupa dzieci tj. jedna dziewczynka z klasy drugiej, dwóch chłopców z klasy drugiej i jeden chłopiec klasy trzeciej. Zajęcia terapii logopedycznej odbywały się dwa razy w tygodniu i trwały godzinę zegarową czyli 60 minut( dwie godziny tygodniowo). Ogólnie przeprowadzono 30 godzin zajęć, na których dzieci poznawały rożne metody i sposoby poprawiania swojej wymowy. Spotkania indywidualne z rodzicami i dziećmi uświadamiające potrzebę i konieczność pracy nad usunięciem wad wymowy i doskonalenie prawidłowego wypowiadania głosek, sylab, wyrazów, zdań itd. pomogły podopiecznym osiągnąć sukcesy. Rodzice otrzymali wskazówki jak mają postępować, aby dziecko się nie stresowało i jak mają pomagać mu , żeby jego mowa była płynna.Wszystkie dzieci zrobiły znaczące postępy w rozwoju swojej mowy, każde na miarę swojego zaangażowania i wsparcia rodziców oraz logopedy.

 

WRZESIEŃ 2013

TRZECI ETAP PROJEKTU INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

 

 We wrześniu 2013 roku ruszył kolejny, ostatni już etap projektu. Zespół nauczycieli odpowiedzialnych za opracowanie i wdrożenie działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania i wychowania w klasach I - III dokonał szczegółowej diagnozy potrzeb uczniów. Została przeprowadzona rekrutacja uczniów i uczennic zgodnie z Regulaminem uczestnictwa w projekcie.  W roku szkolnym 2013/2014 wsparciem zostało objętych 15 uczniów, 3 uczniów z klasy III kontynuuje zajęcia. Do końca grudnia 2013 roku zostanie zrealizowanych 120 godzin, po 30 godzin na każdy rodzaj zajęć.

Uczniowie zostali zakwalifikowani do udziału w czterech rodzajach zajęć:                                                                                      
       1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych
           ryzykiem dysleksji.
        2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
        3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
        4. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych, ze szczególnym  
          uwzględnieniem nauk artystycznych.

  • efs77
  • efs78
  • efs79
  • efs80
  • efs81
  • efs82
  • efs83
  • efs84
  • efs85
  • efs86
  • efs87
  • efs88
  • efs89
  • efs90
  • efs91
  • efs92
  • efs93
  • efs94
  • efs95
  • efs96
 

CZERWIEC 2013

ZAKOŃCZONY DRUGI ETAP REALIZACJI PROJEKTU INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

 

  • efs41
  • efs42
  • efs43
  • efs44
  • efs45
  • efs46
  • efs47
  • efs48
  • efs49
  • efs50
  • efs51
  • efs52

  • efs65
  • efs66
  • efs67
  • efs68
  • efs69
  • efs70
  • efs71
  • efs72
  • efs73
  • efs74
  • efs75
  • efs76

W czerwcu zakończony został kolejny II etap projektu "Indywidualizacja nauczania w klasach I-III szkół podstawowych"

Uczniowie uczestniczyli w czterech rodzajach zajęć:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk artystycznych.

W roku szkolnym 2012/2013 zostało zrealizowanych 120 godzin zajęć, po 30 godzin na każdy rodzaj zajęć. Łącznie w I i II etapie projektu wsparciem zostało objętych 30 uczniów. 27 uczniów zakończyło udział w projekcie, natomiast 3 uczniów będzie kontynuowało zajęcia w nowym roku szkolnym.

Uczniowie bardzo chętnie uczęszczali na zajęcia i z dużym zaangażowaniem podejmowali zadania, które dostosowane były do ich indywidualnych możliwości psychofizycznych oraz edukacyjnych. W zajęciach wykorzystane zostały różnorodne  pomoce zakupione ze środków UE w ramach EFS. Atrakcyjne zajęcia artystyczne pozwoliły pobudzić kreatywność uczniów, rozwinąć ich zdolności artystyczne. Efektem tych zajęć są niezwykle pomysłowe i ciekawe prace plastyczne, które można oglądać w galerii projektu.

 

  • efs53
  • efs54
  • efs55
  • efs56
  • efs57
  • efs58
  • efs59
  • efs60
  • efs61
  • efs62
  • efs63
  • efs64

 

Poniżej przedstawiamy zdjęcia z zajęć projektowych realizowanych w roku szkolnym 2012/2013.

  • efs29
  • efs30
  • efs31
  • efs32
  • efs33
  • efs34
  • efs35
  • efs36
  • efs37
  • efs38
  • efs39
  • efs40

W bieżącym roku szkolnym w naszej szkole realizowany jest II etap projektu "Indywidualizacja nauczania w klasach I-III szkół podstawowych" Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu prowadzone są zajęcia pozalekcyjne dla 17 uczniów z klas I - III szkoły podstawowej. Uczniowie uczestniczą w czterech rodzajach zajęć:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk artystycznych.

  • efs20
  • efs21
  • efs22
  • efs23
  • efs24
  • efs25
  • efs26
  • efs27
  • efs28

CZERWIEC 2012

ZAKOŃCZONY PIERWSZY ETAP REALIZACJI PROJEKTU INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

    W czerwcu 2012r. zakończony został pierwszy etap realizacji projektu. Zrealizowanych zostało 30 godzin zajęć. W terminie od lutego do czerwca w zajęciach projektowych wzięło udział 22 uczniów. Dzieci uczestniczące w zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć artystycznych poznały nowe techniki plastyczne m. in. origami płaskie i przestrzenne, quilling, decoupage. Szczególnym powodzeniem cieszyły się zajęcia z wykorzystaniem masy papierowej, łączenie kolorowych pomponów z innymi elementami dekoracyjnymi. Uczestnicy zajęć wzięli udział w konkursie plastycznym zorganizowanym przez Muzeum Żup Krakowskich i zdobyli II i III nagrodę oraz wyróżnienie za pracę "Pisanka z jaja solnego". W międzyszkolnym konkursie origami płaskie i przestrzenne zorganizowanym w Świętoszówce zdobyli I nagrodę i wyróżnienie. Uczestnicy zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, oraz zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych mieli możliwość korzystania z nowo zakupionych programów komputerowych, gier dydaktycznych, tablic, pomocy edukacyjnych. Na zajęciach logopedycznych uczniowie klasy II i III szkoły podstawowej ćwiczyli prawidłową wymowę. W czasie zajęć wykorzystywane były pomoce dydaktyczne tj. gry logopedyczne, plansze, programy komputerowe itp. Otrzymane pomoce wzbogaciły bazę dydaktyczną szkoły, uatrakcyjniły zajęcia edukacyjne dla dzieci łącząc naukę z zabawą.

  • efs11
  • efs12
  • efs13
  • efs14
  • efs15
  • efs16
  • efs17
  • efs18
  • efs19

LUTY 2012

INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

        Gmina Chełmek przystąpiła do realizacji nowego projektu pn. "Indywidualizacja nauczania w klasach I - III szkół podstawowych" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
        Okres realizacji projektu: od 1.01.2012r. do 31.12 2013 r.
        Celem głównym projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I - III szkół podstawowych, dostosowanie do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych W lutym 2012r. w Samorządowym Zespole Szkół nr 1 w Chełmku uczniowie rozpoczęli zajęcia w czterech grupach projektowych:
        1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
        2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
        3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
        4. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk artystycznych.

  • efs1
  • efs2
  • efs3
  • efs4
  • efs5
  • efs6
  • efs7
  • efs8
  • efs9
Grudzien 2017

Pn Wt Sr Cz Pt So N
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Free business joomla templates