SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU NADZORU PEDAGOGICZNEGO
SAMORZĄDOWEGO ZESPOŁU SZKÓŁ NR 1 IM. A. MICKIEWICZA W CHEŁMKUZA ROK SZKOLNY 2020/2021
Plan nadzoru pedagogicznego Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Chełmku na rok szkolny 2020/2021 opracowano zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. Poz. 59); ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189); Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1658). Obowiązuje on zgodnie z przepisami w roku szkolnym 2020/2021. Plan został przedstawiony Radzie Pedagogicznej w dniu 14.09.2020 roku, radę rodziców zapoznano 14.09.2020 roku. Uwzględniono w nim wnioski z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020. Plan ten uwzględnia też podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.
- EWALUACJA
- W ramach ewaluacji wewnętrznej opracowano cele ewaluacji, wskazano przedmiot ewaluacji, sformułowano pytania kluczowe, opracowano harmonogram ewaluacji.
- Monitorując przebieg realizacji poszczególnych zadań stwierdzam, że przebiegała ona zgodnie z harmonogramem.
- Obszar ewaluacji w przedszkolu obejmował współprace między nauczycielami a rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju dzieci. Wniosek do realizacji: nauczyciele przedszkola będą kontynuować proces motywowania i angażowania rodziców do współpracy z przedszkolem poprzez stronę internetową i dzienniczek elektroniczny.
- Obszar ewaluacji w szkole podstawowej dotyczył w jakim stopniu szkoła analizuje procesy sprzyjające uczeniu się. Wnioski do realizacji:
- należy stwarzać sytuacje, w których uczniowie mogą współpracować i uczyć się od siebie wzajemnie,
- budować pozytywne relacje wśród uczniów i zachęcać do udziału w zajęciach dodatkowych,
- stosować różnorodne metody i projekty aktywizujące uczniów,
- stosować jak najwięcej elementów oceniania kształtującego,
- utrzymywać dotychczasowy przepływ informacji nauczyciel – uczeń –rodzic,
- należy zadbać o to, by zawsze przedstawiać uczniom cele zajęć edukacyjnych,
- ocenianie bieżące powinno być poprzedzone przekazaniem uczniowi kryteriów oceniania, czyli informacji, co będzie podlegało ocenie i w jaki sposób ocenianie będzie prowadzone.
- KONTROLA
Podstawowymi celami kontroli w tym roku szkolnym było:
- realizacja podstawy programowej i ramowych planów nauczania,
- przestrzeganie praw ucznia oraz upowszechnianie wiedzy o tych prawach,
- prowadzenie dokumentacji wychowawcy klasy,
- zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki oraz przestrzegania przez pracowników wprowadzonych procedur związanych z COVID - 19,
- prowadzenie przez nauczycieli wymaganej dokumentacji z uwzględnieniem przepisów RODO,
- monitorowanie wybranych obszarów pracy nauczycieli,
- stosowanie trybu wystawiania ocen śródrocznych i końcoworocznych.
Na podstawie przeprowadzonych kontroli stwierdzam, że:
- programy są zgodne z nową podstawą programową
- treści programów pozwalają na indywidualizację pracy na lekcjach;
- programy zostały dostosowane do potrzeb uczniów;
- realizowane przez nauczycieli programy pozwalają na pracę z uczniem zdolnym;
- wybrane programy sprzyjają rozwijaniu kreatywność i przedsiębiorczości;
- nauczyciele przestrzegali praw uczniów,
- na zajęciach z wychowawcą oraz innych zajęciach edukacyjnych i spotkaniach z uczniami nauczyciele upowszechniali wiedzę o prawach ucznia,
- w przedszkolu i szkole zapewniono dzieciom i uczniom bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki,
- procedury bezpieczeństwa związane z COVID -19 w przedszkolu i szkole były na bieżąco aktualizowane i dostępne,
- pracownicy przestrzegali wprowadzone procedury związane z COVID-19,
- nauczyciele prowadzili wymaganą dokumentację z uwzględnieniem przepisów RODO,
- nauczyciele przestrzegali zasad wystawiania ocen śródrocznych oraz rocznych,
- nauczyciele nie zawsze terminowo i prawidłowo uzupełniali wymaganą dokumentację; najwięcej błędów pojawiało się w prowadzeniu dziennika elektronicznego oraz dzienników zajęć dodatkowych.
- OBSERWACJA ZAJĘĆ
Obserwacje zajęć nauczycieli prowadzone były zgodnie z planem. Łącznie przeprowadzonych zostało 46 obserwacji (12 obserwacji
w przedszkolu oraz 34 obserwacje w szkole podstawowej). Obserwacji podlegały zajęcia przedszkolne, sprawowanie opieki nad dziećmi przedszkolnymi podczas spacerów, zajęcia edukacyjne prowadzone stacjonarnie oraz zdalnie, zajęcia dodatkowe, zajęcia świetlicowe, sprawowanie opieki nad uczniami podczas przerw śródlekcyjnych, wdrażanie wniosków wynikających z nadzoru pedagogicznego 2019/2020.Ponadto dokonano kontroli prowadzenia przez nauczycieli wymaganej dokumentacji.
Na podstawie tych działań stwierdzam, że działania nauczycieli:
- uwzględniały treści do realizacji nowej podstawy programowej,
- były ukierunkowane na treści dydaktyczne i wychowawcze w realizacji nowej podstawy programowej,
- były dostosowane do możliwości rozwojowych uczniów,
- uwzględniały zastosowanie metod pracy skierowanych na aktywność ucznia,
- motywowały ucznia do pracy,
- nie wszyscy nauczyciele przedstawiali uczniom cele zajęć.
ponadto nauczyciele:
- trafne dobierali środki dydaktyczne do prowadzonych zajęć,
- wykorzystywali adekwatne aplikacje do prowadzonych online zajęć,
- kształtowali postawy obywatelskie i patriotyczne,
- upowszechniali wiedzę o prawach dziecka i ucznia,
- umożliwiali uczniom szansę wykazania się kreatywnością i przedsiębiorczością,
- promowali zdrowy i higieniczny tryb życia, zwłaszcza podczas nauki zdalnej,
- podejmowali z uczniami tematykę w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom uczniów od Internetu i telefonu komórkowego.
ZAJĘCIA, LEKCJE POKAZOWE/OTWARTE
Lp.
Rodzaj zajęć
Data
Cel/ tematyka
1.
Lekcja pokazowa z przyrody dla nauczycieli zespołu przedmiotów matematyczno -przyrodniczych.
16.09.2021 r.
Określamy kierunki geograficzne - lekcja w terenie (obszar wokół szkoły)
2.
Lekcja otwarta z geografii.
22.04.2021 r.
Temat: Dzień Ziemi
3.
Zajęcia pokazowe w przedszkolu.
15.06.2021 r.
„Memory słuchowe” – stymulacja funkcji percepcji słuchowej, rozwijanie mowy dzieci oraz korygowanie wadliwie artykułowanych głosek.
4.
Zajęcia pokazowe w przedszkolu.
16.06.2021 r.
Ćwiczenia buzi i języka” – ćwiczenia artykulacyjne; ćwiczenia oddechowe.
5.
Zajęcia pokazowe w przedszkolu.
17.06.2021 r.
„Przygody i wędrówki Misia Uszatka” – kształtowanie uwagi słuchowej; rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
INNOWACJE PEDAGOGICZNE
Lp.
Nazwa innowacji
Termin realizacji
Prowadzący
1.
„Spotkania z Gadułką” – zajęcia logopedyczne w przedszkolu
Maj – czerwiec 2021 r.
Joanna Świerz
2.
,,Jak przez praktykę i doświadczenie zaprzyjaźnić się z przyrodą” -warsztaty przyrodnicze dla klasy 4
Czerwiec 2021 r.
Kamila Krawczyk
- WSPOMAGANIE
- Roczny Plan Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Chełmku został opracowany po uprzednio dokonanej diagnozie, między innymi: wywiadach z nauczycielami oraz ustaleniu potrzeb szkoły.
- Celem realizacji planu było wsparcie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK w realizacji podstawy programowej i realizacji działań profilaktycznych oraz motywowanie nauczycieli do doskonalenia i rozwoju zawodowego.
- Nauczyciele na bieżąco byli informowani o ofercie szkoleń, webinariów, kursów i warsztatów szkoleniowych.
- Członkowie rady pedagogicznej brali udział w szkoleniowych radach pedagogicznych:
- Szkolenie Rady Pedagogicznej LIBRUS Synergia – obsługa dziennika elektronicznego;
- Prowadzenie lekcji online przez Skype;
- Narzędzia Microsoft i Google rozwijające kompetencje kluczowe;
- Microsoft Teams i Office 365;
- Metody aktywizowania uczniów z zastosowaniem w edukacji online;
- IPET;
- Depresja, zaburzenia lękowe oraz próby samobójcze i akty autoagresji u dzieci i młodzieży.
- Na zebraniach rady pedagogicznej wicedyrektor przedstawiała zmiany w przepisach prawa oświatowego, inspirowała nauczycieli do podejmowania doskonalenia zawodowego. Zabezpieczyła w planie finansowym szkoły odpowiednie środki na szkolenia i studia podyplomowe.
- Wicedyrektor szkoły przeprowadziła szkolenie rady pedagogicznej na temat: Szkolenie z zasad dotyczących bezpieczeństwa podczas egzaminu ósmoklasisty oraz Szkolenie członków zespołu egzaminacyjnego w zakresie organizacji egzaminu ósmoklasisty.
Wnioski:
Sytuacja epidemiczna w kraju przyczyniła się rozwoju umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK do realizacji podstawy programowej. Można te umiejętności wykorzystać w kolejnych latach.
- OCENA PRACY NAUCZYCIELI
Zaplanowano jedną ocenę dorobku zawodowego nauczycieli i siedem ocen pracy nauczyciela. Ocena dorobku zawodowego zostanie wykonana w lipcu 2021 r. Termin oceny wydłużył się o 2 miesiące z uwagi na nieobecność nauczyciela.
- AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
W omawianym okresie staż na nauczyciela mianowanego rozpoczęło trzech nauczycieli, a nauczyciela dyplomowanego jedna nauczycielka.
W odpowiednim terminie wyznaczeni zostali opiekunowie stażu. Nauczyciele złożyli do dyrektora szkoły Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o kolejny stopień awansu zawodowego. Staże przebiegały w omawianym okresie zgodnie z przyjętym planem.- ZEBRANIA Z RODZICAMI
Zebrania z rodzicami odbywały się zgodnie z planem. Pierwsze zebrania w przedszkolu i szkole, we wrześniu 2020 roku, odbyły się na terenie przedszkola i szkoły, kolejne odbyły się w formie online na platformie TEAMS – dla rodziców uczniów, natomiast nauczyciele przedszkola kontaktowali się z rodzicami poprzez e-dziennik LIBRUS.
- SUKCESY UCZNIÓW
Lp.
Konkurs
Organizator
Imię i nazwisko ucznia
Nazwa osiągnięcia
Opiekun naukowy
1.
Małopolski Konkursu Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych w roku szkolnym 2020/ 2021
Kuratorium Oświaty
w KrakowiePartycja Kuligowska - kl. 7c
Pola Syska – kl. 8b
Karolina Szmigiel – kl. 8b
Udział w etapie rejonowym
Agnieszka Krzyściak - Kalemba
2.
Małopolski Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych w roku szkolnym 2020/ 2021
Kuratorium Oświaty
w Krakowie
Gabriela Piwowarczyk – kl. 8a
Karolina Szmigiel – kl. 8b
Udział w etapie rejonowym
Renata
Koczur3.
Małopolski Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych w roku szkolnym 2020/ 2021
Kuratorium Oświaty
w Krakowie
Antoni Madeja – kl. 7b
Udział w etapie rejonowym
Renata Dębska - Konik
4.
Ogólnopolski Konkurs „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii” – praca multimedialna
Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Nowym Sączu
Aleksander Kozłowski - kl. 7c
Maria Raczek – kl. 4a
Klaudia Łyduch – kl. 4a
Wiktoria Jamróz kl. 4a
Michał Prasol – kl. 4a
Laureat
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Beata Pawluśkiewicz
5.
Ogólnopolski Konkurs „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii” – praca plastyczna
Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Nowym Sączu
Konrad Ławczys – kl. 6b
Julia Moćkowska – kl. 6b
Laureaci
Agnieszka Mucha
6.
Ogólnopolski Konkurs „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii” – praca modelarska
Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Nowym Sączu
Antoni Pawela – kl. 8b
Wojciech Pawela – kl. 6a
Julia Poznańska – kl. 8b
Inez Nowak – kl. 7c
Maja Latko – kl. 7c
Julia Moćkowska – kl. 6b
Patryk Rzeźnik – kl. 6b
Tomasz Szkarłat – kl. 6a
Filip Pawełczyk – kl. 5a
Laureat
Laureat
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Beata
Babiuch7.
II Powiatowy Konkurs Plastyczny Kufer Wyobraźni „Kolorowy zawrót głowy”
MDK
Oświęcim
Zofia Urzędowska – kl. 7b
Nagroda
Agnieszka Mucha
8.
Konkurs on-line na „Najsympatyczniejszego zajączka wielkanocnego”
OCK Oświęcim
Paulina Andryszczak – kl. 3b
Wiktoria Jamróz – kl. 4a
Nagroda
Agnieszka Mucha
9.
Konkurs „Świąteczna bajka”
MDK
Oświęcim
Patrycja Kuligowska – kl. 7c
Maja Latko – kl. 7c
Nagroda
Agnieszka Mucha
10.
IX Ogólnopolski Festiwal Origami „Za górami, za lasami”
Gminne Centrum Kultury i Sportu
w ŻarowieMaja Latko - kl. 7c
Patrycja Kuligowska – kl.7c
Nikola Nadolska – kl. 7c
II miejsce
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Beata
Babiuch11.
IX Powiatowy Konkurs Nasze Lektury
Młodzieżowy Dom Kultury w Oświęcimiu
Maja Poznańska
Wyróżnienie
Agnieszka Krzyściak - Kalemba
12.
XIX Ogólnopolski Konkurs Plastyczny „Biennale Twórczości Dzieci
i Młodzieży”MDK Oświęcim
Magdalena Wójcik – kl. 2b
Wyróżnienie
Agnieszka Mucha
13.
XI Konkurs Plastyczny „Lubię smoki”
OCK Oświęcim
Milena Kysiak – kl. 7a
Wiktoria Jamróz – kl. 4a
Milena Madej – kl.6b
Karolina Bębenkowska – kl. 6a
Adrianna Zembaty –
kl. 7aMaja Latko –
kl. 7cPatrycja Kuligowska –
kl. 7cSzymon Binda –
kl. 4aNagroda
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Wyróżnienie
Kwalifikacja
do wystawyKwalifikacja
do wystawyKwalifikacja
do wystawyKwalifikacja
do wystawyAgnieszka Mucha
14.
XXV Konkurs Plastyczny „Moje marzenia”
OCK Oświęcim
Denis Krawczyk – kl. 2a
Paulina Andryszczak – kl. 3b
Lena Gębala - kl. 3b
Alicja Kozłowska – kl. 2a
Magdalena Wójcik – kl. 2b
Nagroda specjalna
Wyróżnienie III stopnia
Kwalifikacja do wystawy
Kwalifikacja do wystawy
Kwalifikacja do wystawy
Agnieszka Mucha
15.
Konkurs plastyczny
,,Enter – włącz szacunek w sieci’’
Oświęcimski Instytut Praw Człowieka
Kacper Musiał – kl.3b
Monika Mąsior – kl.4a
Wyróżnienie
Barbara Klimczak
16.
Konkurs plastyczny „Ziemia – Nasz Dom Niech się kręci”
MOKSiR Chełmek
Leon Marek – kl. 1a
Wyróżnienie
Magdalena Grygiel
17.
Konkurs „Wariacie kulinarne”
PZS nr 4
w OświęcimiuJulia Poznańska – kl. 8b
Nina Matyja – kl. 6b
Nagroda
Nagroda
- UDZIAŁ UCZNIÓW W PROJEKTACH, PROGRAMACH, AKCJACH
Lp.
Nazwa
Uczestnicy
1.
Udział w akcji Szkoła do hymnu. Akcja przeprowadzona w rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.
Dzieci przedszkolne,
uczniowie klas I - VIII2.
Program dla szkół - warzywa, owoce, mleko.
Uczniowie klas I - V
3.
XXI edycja Góry Grosza. Zbiórka pieniędzy w celu niesienia pomocy dzieciom, które wychowują się poza swoją rodziną – w domach dziecka czy rodzinach zastępczych.
Dzieci przedszkolne,
uczniowie klas I - VIII4.
Akcja informacyjna: Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
Uczniowie klas I - VIII
5.
Wykonanie kartek z życzeniami dla pielęgniarek, pracujących na oddziale walki z Covid-em
Uczniowie klas I - VIII
6.
Projekt ,,Enter – włącz szacunek w sieci’’
Uczniowie klas 3b,4a,5a
7.
KOLOROWY TYDZIEŃ. Akcja propagująca zdrowy tryb życia.
Dzieci przedszkolne,
uczniowie klas I - VIII8.
„Razem na święta”
Uczniowie klas I - VIII
9.
Udział w akcji „Wyślij pączka do Afryki 2021”
Uczniowie klas I - VIII
10.
Akcja „Sprzątanie świata – Polska” = razem możemy więcej!
Uczniowie klas I - VIII
11.
„Czyste powietrze wokół nas”
Grupa przedszkolna „Misie”
12.
„Kubusiowi Przyjaciele Natury”
Dzieci przedszkolne
13.
X Światowy dzień Tabliczki Mnożenia.
Uczniowie klas IV - VIII
14.
Światowy Dzień Ziemi – kwiecień 2021
Uczniowie klas I - VIII
15.
Światowy dzień Misia.
Dzieci przedszkolne,
uczniowie klas I - III16.
Światowy Dzień Kota
Dzieci przedszkolne,
uczniowie klas I - III17.
Zbiórka plastikowych nakrętek na rehabilitację 3-letniego Ernesta
Uczniowie klas I - VIII
18.
Światowy Dzień Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca
Uczniowie klas I - VIII
19.
Pogadanki o higienie jamy ustnej
Dzieci przedszkolne,
uczniowie klas I - III20.
Akcja: Bezpieczny tydzień
Dzieci przedszkolne,
uczniowie klas I - VIII- WYNIKI EGZAMINU ZEWNĘTRZNEGO
Przedmiot
Średni wynik klasy 8a
Średni wynik klasy 8b
Średni wynik szkoły
Średni wynik gminy
Średni wynik powiatu
Średni wynik wojew.
Średni wynik w kraju
Procent uczniów, którzy uzyskali średnią powyżej 75% punktów
j. polski
62,9%
64,9%
64%
61%
59%
63 %
60%
29%
matematyka
44%
53%
49%
48%
50%
52%
47%
11%
język angielski
66%
70%
68%
68%
68%
69%
66%
58%
Wnioski:
- Pracować nad budowaniem wypowiedzi argumentacyjnej lub twórczej poprawnej pod względem językowym, ortograficznym
i interpunkcyjnym; - Utrwalać wiedzę z zakresu świadomości teoretyczno-literackiej oraz gramatyki w zadaniach praktycznych;
- Zmotywować, zachęcać uczniów do nie rezygnowania z podejmowania próby rozwiązywania na egzaminie zadań otwartych z matematyki.
- Mobilizować uczniów do samodzielnej pracy, w przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania.
- Ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia.
- Przeznaczanie w kolejnych latach szkolnych godzin dyrektorskich na realizację zajęć rozwijających kompetencje językowe uczniów – Poliglota.
- ORGANIZACJA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
Uczniowie z trudnościami w nauce (liczba uczniów objętych pomocą, formy pomocy): 41 uczniów
Uczniowie z zaburzonym zachowaniem (liczba uczniów objętych pomocą, formy pomocy): 28 uczniów
- UOGÓLNIOLNE WNIOSKI Z REALIZACJI PLANU NADZORU PEDAGOGICZNEGO:
- Należy stwarzać sytuacje, w których uczniowie mogą współpracować i uczyć się od siebie wzajemnie.
- Budować pozytywne relacje wśród uczniów i zachęcać do udziału w zajęciach dodatkowych.
- Stosować różnorodne metody i projekty aktywizujące uczniów.
- Stosować jak najwięcej elementów oceniania kształtującego.
- Utrzymywać dotychczasowy przepływ informacji nauczyciel – uczeń –rodzic.
- Należy zadbać o to, by zawsze przedstawiać uczniom cele zajęć edukacyjnych.
- Ocenianie bieżące powinno być poprzedzone przekazaniem uczniowi kryteriów oceniania, czyli informacji, co będzie podlegało ocenie
i w jaki sposób ocenianie będzie prowadzone. - Nauczyciele nie zawsze terminowo i prawidłowo uzupełniali wymaganą dokumentację; najwięcej błędów pojawiało sę w prowadzeniu dziennika elektronicznego oraz dzienników zajęć dodatkowych.
- Programy nauczania są zgodne z nową podstawą programową, zostały dostosowane do potrzeb uczniów, i pozwalają na indywidualizację pracy na zajęciach edukacyjnych.
- Wybrane programy sprzyjają rozwijaniu kreatywność i przedsiębiorczości.
- Nauczyciele przestrzegali praw dzieci i uczniów.
- Na zajęciach z wychowawcą oraz innych zajęciach edukacyjnych i spotkaniach z uczniami nauczyciele upowszechniali wiedzę
o prawach ucznia. - W przedszkolu i szkole zapewniono dzieciom i uczniom bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki.
- Procedury bezpieczeństwa związane z COVID -19 w przedszkolu i szkole były na bieżąco aktualizowane i dostępne.
- Pracownicy przestrzegali wprowadzone procedury związane z COVID-19.
- Nauczyciele prowadzili wymaganą dokumentację z uwzględnieniem przepisów RODO.
- Nauczyciele przestrzegali zasad wystawiania ocen śródrocznych oraz rocznych.
- Program wychowawczo-profilaktyczny jest zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolny.
- Kształtowanie postaw wychowawczych jest zgodne z programem wychowawczo-profilaktycznym.
- W szkole funkcjonuje systematyczna współpraca z rodzicami w zakresie profilaktyki uzależnień.
- W szkole istnieje odpowiedni system motywowania nauczycieli do doskonalenia i rozwoju zawodowego.
- W szkole prowadzi się planowe obserwacje różnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, których nadrzędnym celem jest podnoszenie jakości pracy każdego nauczyciela.
- Należy zadbać o ewaluację oceniania uczniów, jego zgodności ze statutem oraz systematyczności oceniania uczniów oraz poprawności zapisów w dzienniku elektronicznym.
- Na zajęciach szkolnych rozwijano kompetencje cyfrowe uczniów. Kompetencje te rozwijali również nauczyciele. Uczniowie brali udział w zajęciach, które wdrażały ich do bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów dostępnych w sieci.
- Podczas obserwowanych zajęć, kontroli i monitorowania analizowano wykorzystanie technologii informacyjnej w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w konfrontacji z programami nauczania i zapiskami w dokumentach szkoły. Z tego monitorowania wynika, że działania te były realizowane.
- Wychowawcy i nauczyciele informatyki zwracali uwagę na tematykę bezpieczeństwa w internecie i grożące uzależnienia od smartfonu.
- W ramach programu „Zdalna szkoła plus” doposażano bazę dydaktyczną szkoły w środki techniczne do zdalnego nauczania.
- Poprzez odpowiednie działania zwiększono wiedzę i kompetencje nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii TIK.
- Nauczyciele są inspirowani do podejmowania innowacji pedagogicznych, wdrażają je w życie.
- Uwzględnić w planowaniu pracy na rok szkolny 2021/2022 wnioski dyrektora szkoły, wychowawców klasowych, specjalistów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Opracowanie: Beata Pawluśkiewicz
Zapoznano Radę Pedagogiczną Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Chełmku na jej posiedzeniu w dniu 31.08.2021 roku, a rodziców poprzez zamieszczenie na szkolnej stronie internetowej