• SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU NADZORU PEDAGOGICZNEGO
          SAMORZĄDOWEGO ZESPOŁU SZKÓŁ NR 1 IM. A. MICKIEWICZA  W CHEŁMKU 

          ZA ROK SZKOLNY 2020/2021

           

          Plan nadzoru pedagogicznego Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Chełmku na rok szkolny 2020/2021 opracowano zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. Poz. 59); ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189); Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1658). Obowiązuje on zgodnie z przepisami w roku szkolnym 2020/2021. Plan został przedstawiony Radzie Pedagogicznej w dniu 14.09.2020 roku, radę rodziców zapoznano 14.09.2020 roku. Uwzględniono w nim wnioski z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020. Plan ten uwzględnia też podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.

           

          1. EWALUACJA

           

          1. W ramach ewaluacji wewnętrznej opracowano cele ewaluacji, wskazano przedmiot ewaluacji, sformułowano pytania kluczowe, opracowano harmonogram ewaluacji.
          2. Monitorując przebieg realizacji poszczególnych zadań stwierdzam, że przebiegała ona zgodnie z harmonogramem.
          3. Obszar ewaluacji w przedszkolu obejmował współprace między nauczycielami a rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju dzieci. Wniosek do realizacji: nauczyciele przedszkola będą kontynuować proces motywowania i angażowania rodziców do współpracy z przedszkolem poprzez stronę internetową i dzienniczek elektroniczny.
          1. Obszar ewaluacji w szkole podstawowej dotyczył w jakim stopniu szkoła analizuje procesy sprzyjające uczeniu się. Wnioski do realizacji:
          1. należy stwarzać sytuacje, w których uczniowie mogą współpracować i uczyć się od siebie wzajemnie,
          2. budować pozytywne relacje wśród uczniów i zachęcać do udziału w zajęciach dodatkowych,
          3. stosować różnorodne metody i projekty aktywizujące uczniów,
          4. stosować jak najwięcej elementów oceniania kształtującego,
          5. utrzymywać dotychczasowy przepływ informacji nauczyciel – uczeń –rodzic,
          6. należy zadbać o to, by zawsze przedstawiać uczniom cele zajęć edukacyjnych,
          7. ocenianie bieżące powinno być poprzedzone przekazaniem uczniowi kryteriów oceniania, czyli informacji, co będzie podlegało ocenie i w jaki sposób ocenianie będzie prowadzone.
           
          1. KONTROLA

           

          Podstawowymi celami kontroli w tym roku szkolnym było:

          1. realizacja podstawy programowej i ramowych planów nauczania,
          2. przestrzeganie praw ucznia oraz upowszechnianie wiedzy o tych prawach,
          3. prowadzenie dokumentacji wychowawcy klasy,
          4. zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki oraz przestrzegania przez pracowników wprowadzonych procedur związanych z COVID  - 19,
          5. prowadzenie przez nauczycieli wymaganej dokumentacji z uwzględnieniem przepisów RODO,
          6. monitorowanie wybranych obszarów pracy nauczycieli,
          7. stosowanie trybu wystawiania ocen śródrocznych i końcoworocznych.

           

          Na podstawie przeprowadzonych kontroli stwierdzam, że:

           

          1. programy są zgodne z nową podstawą programową
          2. treści programów pozwalają na indywidualizację pracy na lekcjach;
          3. programy zostały dostosowane do potrzeb uczniów;
          4. realizowane przez nauczycieli programy pozwalają na pracę z uczniem zdolnym;
          5. wybrane programy sprzyjają rozwijaniu kreatywność i przedsiębiorczości;
          6. nauczyciele przestrzegali praw uczniów,
          7. na zajęciach z wychowawcą oraz innych zajęciach edukacyjnych i spotkaniach z uczniami nauczyciele upowszechniali wiedzę o prawach ucznia,
          8. w przedszkolu i szkole zapewniono dzieciom i uczniom bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki,
          9. procedury bezpieczeństwa związane z COVID -19 w przedszkolu i szkole były na bieżąco aktualizowane i dostępne,
          10. pracownicy przestrzegali wprowadzone procedury związane z COVID-19,
          11. nauczyciele prowadzili wymaganą dokumentację z uwzględnieniem przepisów RODO,
          12. nauczyciele przestrzegali zasad wystawiania ocen śródrocznych oraz rocznych,
          13. nauczyciele nie zawsze terminowo i prawidłowo uzupełniali wymaganą dokumentację; najwięcej błędów pojawiało się w prowadzeniu dziennika elektronicznego oraz dzienników zajęć dodatkowych.

           

          1. OBSERWACJA ZAJĘĆ

           

          Obserwacje zajęć nauczycieli prowadzone były zgodnie z planem. Łącznie przeprowadzonych zostało 46 obserwacji (12 obserwacji
          w przedszkolu oraz 34 obserwacje w szkole podstawowej).  Obserwacji podlegały zajęcia przedszkolne, sprawowanie opieki nad dziećmi przedszkolnymi podczas spacerów, zajęcia edukacyjne prowadzone stacjonarnie oraz zdalnie, zajęcia dodatkowe, zajęcia świetlicowe, sprawowanie opieki nad uczniami podczas przerw śródlekcyjnych, wdrażanie wniosków wynikających z nadzoru pedagogicznego 2019/2020.

          Ponadto dokonano kontroli prowadzenia przez nauczycieli wymaganej dokumentacji.

          Na podstawie tych działań stwierdzam, że działania nauczycieli:

          1. uwzględniały treści do realizacji nowej podstawy programowej,
          2. były ukierunkowane na treści dydaktyczne i wychowawcze w realizacji nowej podstawy programowej,
          3. były dostosowane do możliwości rozwojowych uczniów,
          4. uwzględniały zastosowanie metod pracy skierowanych na aktywność ucznia,
          5. motywowały ucznia do pracy,
          6. nie wszyscy nauczyciele przedstawiali uczniom cele zajęć.

           ponadto nauczyciele:

          1. trafne dobierali środki dydaktyczne do prowadzonych zajęć,
          2. wykorzystywali adekwatne aplikacje  do prowadzonych online zajęć,
          3. kształtowali postawy obywatelskie i patriotyczne,
          4. upowszechniali wiedzę o prawach dziecka i ucznia,
          5. umożliwiali uczniom szansę wykazania się kreatywnością i przedsiębiorczością,
          6. promowali zdrowy i higieniczny tryb życia, zwłaszcza podczas nauki zdalnej,
          7. podejmowali z uczniami tematykę w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom uczniów od Internetu i telefonu komórkowego.

           

          ZAJĘCIA, LEKCJE POKAZOWE/OTWARTE

          Lp.

          Rodzaj zajęć

          Data

          Cel/ tematyka

           1.

          Lekcja pokazowa z przyrody dla nauczycieli zespołu przedmiotów matematyczno -przyrodniczych.

          16.09.2021 r.

           

          Określamy kierunki geograficzne - lekcja w terenie (obszar wokół szkoły)

           2.

          Lekcja otwarta z geografii.

          22.04.2021 r.

          Temat: Dzień Ziemi

           3.

          Zajęcia pokazowe w przedszkolu.

           

           

          15.06.2021 r.

           

           

          „Memory słuchowe” – stymulacja funkcji percepcji słuchowej, rozwijanie mowy dzieci oraz korygowanie wadliwie artykułowanych głosek.

           4.

          Zajęcia pokazowe w przedszkolu.

           

          16.06.2021 r.

           

          Ćwiczenia buzi i języka” – ćwiczenia artykulacyjne; ćwiczenia oddechowe.

           5.

          Zajęcia pokazowe w przedszkolu.

           

          17.06.2021 r.

          „Przygody i wędrówki Misia Uszatka” – kształtowanie uwagi słuchowej; rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.

           

          INNOWACJE PEDAGOGICZNE

          Lp.

          Nazwa innowacji

          Termin realizacji

          Prowadzący

          1.

          „Spotkania z Gadułką” – zajęcia logopedyczne w przedszkolu

          Maj – czerwiec 2021 r.

          Joanna Świerz

          2.

          ,,Jak przez praktykę i doświadczenie zaprzyjaźnić się z przyrodą” -warsztaty przyrodnicze dla klasy 4

          Czerwiec 2021 r.

          Kamila Krawczyk

           

           

          1. WSPOMAGANIE

           

          1. Roczny Plan Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Chełmku został opracowany po uprzednio dokonanej diagnozie, między innymi: wywiadach  z nauczycielami oraz ustaleniu potrzeb szkoły. 
          2. Celem realizacji planu było wsparcie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK w realizacji podstawy programowej i realizacji działań profilaktycznych oraz motywowanie nauczycieli do doskonalenia i rozwoju zawodowego.
          3. Nauczyciele na bieżąco byli informowani o ofercie szkoleń, webinariów, kursów  i warsztatów szkoleniowych.
          4. Członkowie rady pedagogicznej brali udział w szkoleniowych radach pedagogicznych:
          1. Szkolenie Rady Pedagogicznej LIBRUS Synergia – obsługa dziennika elektronicznego;
          2. Prowadzenie lekcji online przez Skype;
          3. Narzędzia Microsoft i Google rozwijające kompetencje kluczowe;
          4. Microsoft Teams i Office 365;
          5. Metody aktywizowania uczniów z zastosowaniem w edukacji online;
          6. IPET;
          7. Depresja, zaburzenia lękowe oraz próby samobójcze i akty autoagresji u dzieci i młodzieży.
          1. Na zebraniach rady pedagogicznej wicedyrektor przedstawiała zmiany w przepisach prawa oświatowego, inspirowała nauczycieli do podejmowania doskonalenia zawodowego. Zabezpieczyła w planie finansowym szkoły odpowiednie środki na szkolenia i studia podyplomowe.
          2. Wicedyrektor szkoły przeprowadziła szkolenie rady pedagogicznej na temat: Szkolenie z zasad dotyczących bezpieczeństwa podczas egzaminu ósmoklasisty oraz Szkolenie członków zespołu  egzaminacyjnego w zakresie organizacji egzaminu ósmoklasisty.

          Wnioski:

          Sytuacja epidemiczna w kraju przyczyniła się rozwoju umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK do realizacji podstawy programowej. Można te umiejętności wykorzystać w kolejnych latach.

           

          1. OCENA PRACY NAUCZYCIELI

           

          Zaplanowano jedną ocenę dorobku zawodowego nauczycieli i siedem ocen pracy nauczyciela. Ocena dorobku zawodowego zostanie wykonana w lipcu 2021 r. Termin oceny wydłużył się o 2 miesiące z uwagi na nieobecność nauczyciela.

           

          1. AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI

           

          W omawianym okresie staż na nauczyciela mianowanego rozpoczęło trzech nauczycieli, a nauczyciela dyplomowanego jedna nauczycielka.
          W odpowiednim terminie wyznaczeni zostali opiekunowie stażu. Nauczyciele złożyli do dyrektora szkoły Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o kolejny stopień awansu zawodowego. Staże przebiegały w omawianym okresie zgodnie z przyjętym planem.
                                  

           

          1. ZEBRANIA Z RODZICAMI

          Zebrania z rodzicami odbywały się zgodnie z planem. Pierwsze zebrania w przedszkolu i szkole, we wrześniu 2020 roku, odbyły się na terenie przedszkola i szkoły, kolejne odbyły się w formie online na platformie TEAMS – dla rodziców uczniów, natomiast nauczyciele przedszkola kontaktowali  się z rodzicami poprzez e-dziennik LIBRUS.

           

          1. SUKCESY UCZNIÓW

          Lp.

          Konkurs

          Organizator

          Imię i nazwisko ucznia

          Nazwa osiągnięcia

          Opiekun naukowy

           

          1.

           

          Małopolski Konkursu Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych w  roku szkolnym 2020/ 2021

           

           

          Kuratorium Oświaty
          w Krakowie

           

          Partycja Kuligowska  - kl. 7c

          Pola Syska – kl. 8b

          Karolina Szmigiel – kl. 8b

           

           

          Udział w etapie rejonowym

           

          Agnieszka Krzyściak - Kalemba

           

          2.

           

          Małopolski Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych w  roku szkolnym 2020/ 2021

           

           

          Kuratorium Oświaty

          w Krakowie

           

          Gabriela Piwowarczyk – kl. 8a

          Karolina Szmigiel – kl. 8b

           

           

          Udział w etapie rejonowym

           

          Renata
          Koczur

           

           

           

           

          3.

           

          Małopolski Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych w  roku szkolnym 2020/ 2021

           

           

          Kuratorium Oświaty

           w Krakowie

           

          Antoni Madeja – kl. 7b

           

           

          Udział w etapie rejonowym

           

          Renata Dębska  - Konik

           

          4.

           

          Ogólnopolski Konkurs „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii” – praca multimedialna

           

          Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Nowym Sączu

           

          Aleksander Kozłowski  - kl. 7c

           

          Maria Raczek – kl. 4a

          Klaudia Łyduch – kl. 4a

          Wiktoria Jamróz  kl. 4a

          Michał Prasol – kl. 4a

           

           

          Laureat

           


          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

           

          Beata Pawluśkiewicz

           

          5.

           

          Ogólnopolski Konkurs „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii” – praca plastyczna

           

           

          Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Nowym Sączu

           

          Konrad  Ławczys – kl. 6b

          Julia Moćkowska – kl. 6b

           

          Laureaci

           

          Agnieszka Mucha

           

          6.

           

          Ogólnopolski Konkurs „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii” – praca modelarska

           

          Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Nowym Sączu

           

          Antoni Pawela – kl. 8b

          Wojciech Pawela – kl. 6a

           

          Julia Poznańska – kl. 8b

          Inez Nowak – kl. 7c

          Maja Latko – kl. 7c

          Julia Moćkowska – kl. 6b

          Patryk Rzeźnik – kl. 6b

          Tomasz Szkarłat – kl. 6a

          Filip Pawełczyk – kl. 5a

           

           

          Laureat

          Laureat

           

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

           

          Beata
          Babiuch

           

          7.

           

          II Powiatowy Konkurs Plastyczny Kufer Wyobraźni „Kolorowy zawrót głowy”

           

           

          MDK

          Oświęcim

           

          Zofia Urzędowska – kl. 7b

           

          Nagroda

           

          Agnieszka Mucha

           

          8.

           

          Konkurs on-line na „Najsympatyczniejszego zajączka wielkanocnego”

           

           

          OCK Oświęcim

           

          Paulina Andryszczak – kl. 3b

          Wiktoria Jamróz – kl. 4a

           

          Nagroda

           

           

          Agnieszka Mucha

           

          9.

           

          Konkurs „Świąteczna bajka”

           

           

          MDK

          Oświęcim

           

          Patrycja Kuligowska – kl. 7c

          Maja Latko – kl. 7c

           

          Nagroda

           

          Agnieszka Mucha

           

          10.

           

          IX Ogólnopolski Festiwal Origami „Za górami, za lasami”

           

          Gminne Centrum Kultury i Sportu
          w Żarowie

           

          Maja Latko   - kl. 7c

           

          Patrycja Kuligowska – kl.7c

          Nikola Nadolska – kl. 7c

           

          II miejsce

           

          Wyróżnienie


          Wyróżnienie

           

           

          Beata
          Babiuch

           

          11.

           

          IX Powiatowy Konkurs Nasze Lektury

           

          Młodzieżowy Dom Kultury w Oświęcimiu

           

           

          Maja Poznańska

           

          Wyróżnienie

           

          Agnieszka Krzyściak - Kalemba

           

          12.

           

          XIX Ogólnopolski Konkurs Plastyczny „Biennale Twórczości Dzieci
          i Młodzieży”

           

           

          MDK Oświęcim

           

          Magdalena Wójcik – kl. 2b

           

          Wyróżnienie

           

          Agnieszka Mucha

           

          13.

           

          XI Konkurs Plastyczny „Lubię smoki”

           

          OCK Oświęcim

           

          Milena Kysiak – kl. 7a

           

          Wiktoria Jamróz – kl. 4a

          Milena Madej – kl.6b

          Karolina Bębenkowska – kl. 6a

           

          Adrianna Zembaty –
          kl. 7a

          Maja Latko –
          kl. 7c

          Patrycja Kuligowska –
          kl. 7c

          Szymon Binda –
          kl. 4a

           

           

          Nagroda

           

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

          Wyróżnienie

           

           

          Kwalifikacja
          do wystawy

          Kwalifikacja
          do wystawy

          Kwalifikacja
          do wystawy

          Kwalifikacja
          do wystawy

           

           

          Agnieszka Mucha

           

          14.

           

          XXV Konkurs Plastyczny „Moje marzenia”

           

          OCK Oświęcim

           

          Denis Krawczyk – kl. 2a

           

          Paulina Andryszczak – kl. 3b

           

          Lena Gębala  - kl. 3b

           

          Alicja Kozłowska – kl. 2a

           

          Magdalena Wójcik – kl. 2b

           

           

          Nagroda specjalna

           

          Wyróżnienie  III stopnia

           

          Kwalifikacja do wystawy

          Kwalifikacja do wystawy

          Kwalifikacja do wystawy

           

           

          Agnieszka Mucha

           

          15.

           

          Konkurs plastyczny

          ,,Enter – włącz szacunek w sieci’’

           

           

          Oświęcimski Instytut Praw Człowieka

           

          Kacper Musiał – kl.3b

          Monika Mąsior – kl.4a

           

           

          Wyróżnienie

           

           

          Barbara Klimczak

           

          16.

           

          Konkurs plastyczny „Ziemia – Nasz Dom Niech się kręci”

           

           

          MOKSiR Chełmek

           

          Leon Marek – kl. 1a

           

          Wyróżnienie

           

          Magdalena Grygiel

           

          17.

           

          Konkurs „Wariacie kulinarne”

           

           

          PZS nr 4
          w Oświęcimiu

           

          Julia Poznańska – kl. 8b

          Nina Matyja – kl. 6b

           

          Nagroda

          Nagroda

           

           

           

          1. UDZIAŁ UCZNIÓW W PROJEKTACH, PROGRAMACH, AKCJACH

          Lp.

          Nazwa

          Uczestnicy

          1.

          Udział w akcji Szkoła do hymnu. Akcja przeprowadzona w rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

          Dzieci przedszkolne,
          uczniowie klas I - VIII

          2.

          Program dla szkół - warzywa, owoce, mleko.

          Uczniowie klas I - V

          3.

          XXI edycja Góry Grosza. Zbiórka pieniędzy w celu niesienia pomocy dzieciom, które wychowują się poza swoją rodziną –  w domach dziecka czy rodzinach zastępczych.

          Dzieci przedszkolne,
          uczniowie klas I - VIII

          4.

          Akcja informacyjna: Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

          Uczniowie klas I - VIII

          5.

          Wykonanie kartek z życzeniami dla pielęgniarek, pracujących na oddziale walki z Covid-em

          Uczniowie klas I - VIII

          6.

          Projekt ,,Enter – włącz szacunek w sieci’’

          Uczniowie klas 3b,4a,5a

          7.

          KOLOROWY TYDZIEŃ. Akcja propagująca zdrowy tryb życia.

          Dzieci przedszkolne,
          uczniowie klas I - VIII

          8.

          „Razem na święta”

          Uczniowie klas I - VIII

          9.

          Udział w akcji „Wyślij pączka do Afryki 2021”

          Uczniowie klas I - VIII

          10.

          Akcja „Sprzątanie świata – Polska” = razem możemy więcej!

          Uczniowie klas I - VIII

          11.

          „Czyste powietrze wokół nas”

          Grupa przedszkolna „Misie”

          12.

          „Kubusiowi Przyjaciele Natury”

          Dzieci przedszkolne

          13.

          X Światowy dzień Tabliczki Mnożenia.

          Uczniowie klas IV - VIII

          14.

          Światowy Dzień Ziemi – kwiecień 2021

          Uczniowie klas I - VIII

          15.

          Światowy dzień Misia.

          Dzieci przedszkolne,
          uczniowie klas I - III

          16.

          Światowy Dzień Kota

          Dzieci przedszkolne,
          uczniowie klas I - III

          17.

          Zbiórka plastikowych nakrętek  na rehabilitację  3-letniego Ernesta

          Uczniowie klas I - VIII

          18.

          Światowy Dzień Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca

          Uczniowie klas I - VIII

          19.

          Pogadanki o higienie jamy ustnej

          Dzieci przedszkolne,
          uczniowie klas I - III

          20.

          Akcja: Bezpieczny tydzień

          Dzieci przedszkolne,
          uczniowie klas I - VIII

           

          1. WYNIKI EGZAMINU ZEWNĘTRZNEGO

          Przedmiot

          Średni wynik klasy 8a

          Średni wynik klasy 8b

          Średni wynik szkoły

          Średni wynik gminy

          Średni wynik powiatu

          Średni wynik wojew.

          Średni wynik w kraju

          Procent uczniów, którzy uzyskali średnią powyżej 75% punktów

          j. polski

          62,9%

          64,9%

          64%

          61%

          59%

          63 %

          60%

          29%

          matematyka

          44%

          53%

          49%

          48%

          50%

          52%

          47%

          11%

          język angielski

          66%

          70%

          68%

          68%

          68%

          69%

          66%

          58%

           

           

          Wnioski:

          1. Pracować nad budowaniem wypowiedzi argumentacyjnej lub twórczej poprawnej pod  względem językowym, ortograficznym
            i interpunkcyjnym;
          2. Utrwalać wiedzę z zakresu świadomości teoretyczno-literackiej oraz gramatyki w zadaniach praktycznych;
          3. Zmotywować, zachęcać uczniów do nie rezygnowania z podejmowania próby rozwiązywania na egzaminie zadań otwartych z matematyki.
          4. Mobilizować uczniów do samodzielnej pracy, w przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania.
          5. Ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia.
          6. Przeznaczanie w kolejnych latach szkolnych godzin dyrektorskich na realizację zajęć rozwijających kompetencje językowe   uczniów – Poliglota.

           

          1. ORGANIZACJA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

          Uczniowie z trudnościami w nauce (liczba uczniów objętych pomocą, formy pomocy):  41 uczniów

           

          Uczniowie z zaburzonym zachowaniem (liczba uczniów objętych pomocą, formy pomocy):  28 uczniów

           

           

          1. UOGÓLNIOLNE WNIOSKI Z REALIZACJI PLANU NADZORU PEDAGOGICZNEGO:

           

          1. Należy stwarzać sytuacje, w których uczniowie mogą współpracować i uczyć się od siebie wzajemnie.
          2. Budować pozytywne relacje wśród uczniów i zachęcać do udziału w zajęciach dodatkowych.
          3. Stosować różnorodne metody i projekty aktywizujące uczniów.
          4. Stosować jak najwięcej elementów oceniania kształtującego.
          5. Utrzymywać dotychczasowy przepływ informacji nauczyciel – uczeń –rodzic.
          6. Należy zadbać o to, by zawsze przedstawiać uczniom cele zajęć edukacyjnych.
          7. Ocenianie bieżące powinno być poprzedzone przekazaniem uczniowi kryteriów oceniania, czyli informacji, co będzie podlegało ocenie
            i w jaki sposób ocenianie będzie prowadzone.
          8. Nauczyciele nie zawsze terminowo i prawidłowo uzupełniali wymaganą dokumentację; najwięcej błędów pojawiało sę w prowadzeniu dziennika elektronicznego oraz dzienników zajęć dodatkowych.
          9. Programy nauczania są zgodne z nową podstawą programową, zostały dostosowane do potrzeb uczniów, i pozwalają na indywidualizację pracy na zajęciach edukacyjnych.
          10. Wybrane programy sprzyjają rozwijaniu kreatywność i przedsiębiorczości.
          11. Nauczyciele przestrzegali praw dzieci i uczniów.
          12. Na zajęciach z wychowawcą oraz innych zajęciach edukacyjnych i spotkaniach z uczniami nauczyciele upowszechniali wiedzę
            o prawach ucznia.
          13. W przedszkolu i szkole zapewniono dzieciom i uczniom bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki.
          14. Procedury bezpieczeństwa związane z COVID -19 w przedszkolu i szkole były na bieżąco aktualizowane i dostępne.
          15. Pracownicy przestrzegali wprowadzone procedury związane z COVID-19.
          16. Nauczyciele prowadzili wymaganą dokumentację z uwzględnieniem przepisów RODO.
          17. Nauczyciele przestrzegali zasad wystawiania ocen śródrocznych oraz rocznych.
          18. Program wychowawczo-profilaktyczny jest zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolny.
          19. Kształtowanie postaw wychowawczych jest zgodne z programem wychowawczo-profilaktycznym.
          20. W szkole funkcjonuje systematyczna współpraca z rodzicami w zakresie profilaktyki uzależnień.
          21. W szkole istnieje odpowiedni system motywowania nauczycieli do doskonalenia i rozwoju zawodowego.
          22. W szkole prowadzi się planowe obserwacje różnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, których nadrzędnym celem jest podnoszenie jakości pracy każdego nauczyciela.
          23. Należy zadbać o ewaluację oceniania uczniów, jego zgodności ze statutem oraz systematyczności oceniania uczniów oraz poprawności zapisów w dzienniku elektronicznym.
          24. Na zajęciach szkolnych rozwijano kompetencje cyfrowe uczniów. Kompetencje te rozwijali również nauczyciele. Uczniowie brali udział w zajęciach, które wdrażały ich do bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów dostępnych w sieci.
          25. Podczas obserwowanych zajęć, kontroli i monitorowania analizowano wykorzystanie technologii informacyjnej w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w konfrontacji z programami nauczania i zapiskami w dokumentach szkoły. Z tego monitorowania wynika, że działania te były realizowane.
          26. Wychowawcy i nauczyciele informatyki zwracali uwagę na tematykę bezpieczeństwa w internecie i grożące uzależnienia od smartfonu.
          27. W ramach programu „Zdalna szkoła plus” doposażano bazę dydaktyczną szkoły w środki techniczne do zdalnego nauczania.
          28. Poprzez odpowiednie działania zwiększono wiedzę i kompetencje nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii TIK.
          29. Nauczyciele są inspirowani do podejmowania innowacji pedagogicznych, wdrażają je w życie.
          30. Uwzględnić w planowaniu pracy na rok szkolny 2021/2022 wnioski dyrektora szkoły, wychowawców klasowych, specjalistów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

                                                                                                                   

          Opracowanie: Beata Pawluśkiewicz

           

          Zapoznano Radę Pedagogiczną Samorządowego Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Chełmku  na jej posiedzeniu w dniu 31.08.2021 roku, a rodziców poprzez zamieszczenie na szkolnej stronie internetowej