.
Godziny
Zajęcia dnia
I CZĘŚĆ DNIA
6:00- 8:00
8.10- 8.30
8.30- 9.00
„Idą Misie do przedszkola”- schodzenie się dzieci. Rozmowa o zachowaniu bezpiecznej odległości w czasie zabawy oraz częstym myciu rąk . Własna aktywność dzieci, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, czynności porządkowo- gospodarcze, zabawy ruchowe, zestaw porannych zabaw i ćwiczeń ruchowych według przewodnika metodycznego „Olek i Ada” poziom „B”
i „BB+”.„Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- śniadanie. Czynności higieniczno- sanitarne przed posiłkiem (zwrócenie szczególnej uwagi na prawidłowe mycie rąk) czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku.„Wesoło nam tu płynie czas”-zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Przypomnienie
o zasadach bezpieczeństwa.II CZĘŚĆ DNIA
9.00- 9.40
9.40- 10.00
10.00- 10.45
10.45- 11.00
11.00- 11.30
11.30- 11.45
11.45- 12.50
„Łamigłówki mądrej główki”- zintegrowana działalność edukacyjna z całą grupą w oparciu o nową podstawę programową i „Program wychowania przedszkolnego” (zgodnie z przewodnikami metodycznymi „ Olek i Ada”” poziom „B” dla dzieci 5-letnich i poziom „BB+” dla dzieci 6- letnich). Realizacja obowiązkowych zajęć z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, zdrowotnej, muzycznej, plastycznej oraz przyrodniczej. Rozmowy
z dziećmi na temat zachowania bezpiecznego dystansu między sobą oraz na temat konieczności częstego mycia rąk.„Kółeczko zwijamy, dzieci zapraszamy”- zabawy ruchowe dotyczące tematyki zajęć.
„Wesoło nam tu płynie czas”- spacery, wycieczki, zajęcia na placu zabaw, obserwacja przyrody, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa, zachowania bezpiecznej odległości między dziećmi.
„O higienę dbamy, omyciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, rozmowa na temat kultury zachowania się podczas posiłku oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.
„Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- obiad. Kulturalne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, zachęcanie dzieci do spożywania wszystkich dań.
„O higienę dbamy, o myciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności higieniczne po zakończonym posiłku. Zwracanie szczególnej uwagi podczas na prawidłowe mycie rąk po posiłku.
„Wesoło nam tu płynie czas”- własna aktywność dzieci, zabawy dydaktyczne wg miesięcznych planów pracy, zabawy logopedyczne, rytmiczne oraz relaksacyjne. Rozmowy z dziećmi na temat zachowywania bezpiecznego dystansu między sobą oraz na temat konieczności częstego mycia rąk.
III CZĘŚĆ DNIA
12.50- 13.10
13.10- 13.30
13.30- 16.00
14.30- 16.00
„O higienę dbamy, o myciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności higieniczne- sanitarne.
„Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- podwieczorek. Kulturalne spożywanie posiłku, utrwalenie zasad prozdrowotnych.
„Wesoło nam tu płynie czas”- zabawy dydaktyczne z całą grupą, zabawy kołowe ze śpiewem, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć, kontynuacja działalności edukacyjnej z książką „Olek i Ada” poziom „B” oraz „BB+”, praca stymulacyjno- kompensacyjna i indywidualna z dzieckiem, ćwiczenia ortofoniczne, gry i zabawy stolikowe oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne oraz ruchowe na świeżym powietrzu. Porządkowanie kącików zabaw. Rozmowy z dziećmi na temat zachowania bezpiecznego dystansu między sobą oraz na temat konieczności częstego mycia rąk.
Rozchodzenie się dzieci.