• .

          Godziny

          Zajęcia dnia

           

          I CZĘŚĆ DNIA

           

          6:00- 8:00

           

           

           

           

           

           

          8.10- 8.30

           

           

           

           

           

          8.30- 9.00

          „Idą Misie do przedszkola”- schodzenie się dzieci. Rozmowa o zachowaniu bezpiecznej odległości w czasie  zabawy oraz częstym myciu rąk . Własna aktywność dzieci, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, czynności porządkowo- gospodarcze, zabawy ruchowe, zestaw porannych zabaw i ćwiczeń  ruchowych według przewodnika   metodycznego „Olek i Ada” poziom  „B”
          i „BB+”.

           

          Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- śniadanie. Czynności higieniczno- sanitarne przed posiłkiem (zwrócenie szczególnej uwagi na prawidłowe mycie rąk) czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego  
          i estetycznego spożywania posiłku.

           

          „Wesoło nam tu płynie czas”-zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Przypomnienie
          o zasadach
             bezpieczeństwa.

           

          II CZĘŚĆ DNIA

           

          9.00- 9.40

           

           

           

           

           

           

           

           

            9.40- 10.00

           

          10.00- 10.45

           

           

           

           

           

          10.45- 11.00

           

           

          11.00- 11.30

           

           

           

          11.30- 11.45

           

           

           

          11.45- 12.50

           

           

          „Łamigłówki mądrej główki”- zintegrowana działalność edukacyjna z całą grupą w oparciu o nową podstawę programową i „Program wychowania  przedszkolnego”  (zgodnie  z przewodnikami metodycznymi „ Olek i Ada”” poziom „B” dla dzieci 5-letnich i poziom „BB+” dla dzieci 6- letnich). Realizacja obowiązkowych  zajęć z zakresu edukacji  polonistycznej, matematycznej, zdrowotnej, muzycznej, plastycznej oraz przyrodniczej. Rozmowy
          z dziećmi na temat zachowania bezpiecznego dystansu między sobą oraz na temat konieczności częstego mycia rąk.

           

          „Kółeczko zwijamy, dzieci zapraszamy”- zabawy ruchowe dotyczące tematyki zajęć.

           

          „Wesoło nam tu płynie czas”- spacery, wycieczki, zajęcia na placu zabaw, obserwacja przyrody, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa, zachowania bezpiecznej odległości między dziećmi.

           

          „O higienę dbamy, omyciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, rozmowa  na temat kultury zachowania się podczas posiłku oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.

           

          „Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- obiad. Kulturalne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, zachęcanie dzieci do spożywania wszystkich dań.

           

          „O higienę dbamy, o myciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności higieniczne po zakończonym posiłku. Zwracanie szczególnej uwagi podczas na prawidłowe mycie rąk po posiłku.

           

          „Wesoło nam tu płynie czas”- własna aktywność dzieci, zabawy dydaktyczne wg miesięcznych planów pracy, zabawy logopedyczne, rytmiczne oraz relaksacyjne. Rozmowy z dziećmi na temat zachowywania bezpiecznego dystansu między sobą oraz na temat konieczności częstego mycia rąk.

          III CZĘŚĆ DNIA

           

          12.50- 13.10

           

           

          13.10- 13.30

           

           

          13.30- 16.00

           

           

           

           

           

           

           

           

          14.30- 16.00

          „O higienę dbamy, o myciu rąk zawsze pamiętamy”- czynności higieniczne- sanitarne.

           

          „Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- podwieczorek. Kulturalne spożywanie posiłku, utrwalenie zasad prozdrowotnych.

           

          „Wesoło nam tu płynie czas”- zabawy dydaktyczne z całą grupą, zabawy kołowe ze śpiewem, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć, kontynuacja działalności edukacyjnej         z   książką „Olek i Ada” poziom „B” oraz „BB+”, praca stymulacyjno- kompensacyjna i indywidualna z dzieckiem, ćwiczenia ortofoniczne, gry i zabawy stolikowe oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne  oraz ruchowe na świeżym powietrzu. Porządkowanie kącików zabaw. Rozmowy z dziećmi na temat zachowania  bezpiecznego dystansu między sobą oraz na temat konieczności częstego mycia  rąk.

          Rozchodzenie się dzieci.