• RAMOWY ROZKŁAD DNIA GR. P3 „ Mądre Sowy”

          Wychowawcy: Dorota Pik, Sabina Madejczyk

           

          I część dnia.

           

          6.00- 8.00 – „Lecą Sowy do przedszkola”- schodzenie się dzieci. Własna aktywność dzieci, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, czynności porządkowo- gospodarcze, zabawy ruchowe, , zestaw ćwiczeń porannych wg przewodnika metodycznego Olek i Ada poziom „B”, „B+”, rozmowa o częstym myciu rąk.

           

          8.00- 8.30 – „ Chłopcy i dziewczynki zjadają witaminki”- śniadanie. Czynności higieniczno- sanitarne przed posiłkiem, czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.

           

          8.30- 9.00- „ Wesoło nam tu płynie czas”- zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Przypomnienie o zasadach bezpieczeństwa.

           

          II część dnia.

           

          9,00- 9.40- „ Łamigłówki mądrej główki”- zintegrowana działalność edukacyjna z całą grupą w oparciu o nową podstawę programową i Program Wychowania Przedszkolnego ( zgodnie z przewodnikami metodycznymi „ Olek i Ada” poziom „B” dla dzieci 5- letnich i poziom „BB+” dla dzieci 6- letnich. Realizacja obowiązkowych zajęć z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, zdrowotnej, muzycznej, plastycznej oraz przyrodniczej.

           

          9.40- 10.00- zabawy ruchowe dotyczące tematyki zajęć.

           

          10.00- 10.45- „ Wesoło nam tu płynie czas”- spacery, wycieczki, zajęcia na placu zabaw, obserwacja przyrody, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Tworzenie okazji do eksperymentowania i odkrywania.

           

          10.45- 11.00- Czynności higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, rozmowa na temat kultury zachowania się podczas posiłku oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.

           

          11.00- 11.30- obiad. Kulturalne spożywanie posiłku, zachęcanie do spożywania wszystkich dań.

           

          11.30- 11.45- czynności higieniczne po zakończonym posiłku.

           

          11.45- 12.50- „ Wesoło nam tu płynie czas”- własna aktywność dzieci, zabawy dydaktyczne według miesięcznych planów pracy, zabawy logopedyczne, rytmiczne oraz relaksacyjne.

           

          III część dnia.

           

          12.50- 13.10- czynności higieniczno- sanitarne przed posiłkiem.

           

          13.10- 13.30- podwieczorek. Kulturalne spożywanie posiłku, utrwalenie zasad prozdrowotnych.

           

          13.30- 16.00- „ Wesoło nam tu płynie czas”- zabawy dydaktyczne z całą grupą, zabawy kołowe ze śpiewem, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć, kontynuacja działalności edukacyjnej z książką „ Olek i Ada” poziom „B” i „B,B+”, praca stymulacyjno- kompensacyjna i indywidualna z dzieckiem, ćwiczenia ortofoniczne, gry i zabawy stolikowe oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne oraz ruchowe na świeżym powietrzu. Porządkowanie kącików zabaw.

           

          14.00- 16.00- rozchodzenie się dzieci.