Programy i projekty
- Małopolski Projekt Nauki Pływania JUŻ PŁYWAM
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki”
- GAZ -SYSTEM DLA EDUKACJI
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny KREATYWNA MATEMATYKA
- Program Dove Self-Esteem
- Program Młode Głowy
- Projekt EduKleks
- Program dla szkół
- gimnastyka korekcyjna
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny KREATYWNA MATEMATYKA
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,
- sensoryczna nauka matematyki,
- rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
- zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,
- rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
- usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,
- aktywizacja i integracja grupy,
- kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Uczestnikami projektu są przedszkolaki od trzylatków do sześciolatków oraz uczniowie klas I-III szkoły podstawowej.
Czas trwania projektu: od 1 października 2025 roku do 31 maja 2026 roku.
MODUŁ 1 - MATEMATYKA W PLENERZE
PAŹDZIERNIK 2025
--> Jesień to niezwykła pora roku, pełna kolorów, zapachów i wspaniałych darów natury. Zachęca do obserwacji przyrody, twórczej zabawy i odkrywania jej uroków. W październiku uczniowie klasy 1a i 1b zrealizowali moduł 1 pt. „Matematyka w plenerze”. Zadania, które otrzymali pozwalały uczyć się poprzez zabawę. Dzieci nauczyły się m.in.: współpracować w grupie; rozwiązywać problemy; stosować matematykę w życiu codziennym oraz rozwinęły umiejętności i zainteresowania matematyczne.
--> W ramach modułu Kreatywna Matematyka uczniowie klasy 2a, 3a i 3b uczestniczyli w zajęciach łączących naukę matematyki z działaniami praktycznymi w terenie. Celem zajęć było rozwijanie samodzielności, logicznego myślenia oraz umiejętności współpracy. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się zabawa ,,Znikające kasztany", dzięki której dzieci doskonaliły przeliczanie i odejmowanie w atrakcyjny sposób. Podczas zajęć uczniowie przeliczali elementy, układali szeregi rosnące i malejące, porównywali długości i mierzyli je, posługiwali się liczebnikami porządkowymi, poznawali jednostki długości. Zajęcia sprzyjały nauce przez działanie, wzmacniały kompetencje matematyczne i społeczne, a także pokazały, że matematyka może być ciekawa i bliska codziennemu życiu.
--> Grupa przedszkolna Misie łączyła matematykę z sensoryką. Przedszkolaki doświadczały świata poprzez kreatywną zabawę kasztanami.
--> Grupa przedszkolna Smerfy skorzystała z kolejnych zajęć programu "kreatywnej matematyki". Tym razem przedszkolaki bawiły się kształtem. Poznali koło i kolorowali "koła w kole".
41
