Programy i projekty

        • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny KREATYWNA MATEMATYKA

        • Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

          Cele szczegółowe:

          - rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,

          - sensoryczna nauka matematyki,

          - rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,

          - zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,

          - rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,

          - usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,

          - aktywizacja i integracja grupy,

          - kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.

          Uczestnikami projektu są przedszkolaki od trzylatków do sześciolatków oraz uczniowie klas I-III szkoły podstawowej.  

          Czas trwania projektu: od 1 października 2025 roku do 31 maja 2026 roku

          MODUŁ 1 - MATEMATYKA W PLENERZE

          PAŹDZIERNIK 2025

          --> Jesień to niezwykła pora roku, pełna kolorów, zapachów i wspaniałych darów natury. Zachęca do obserwacji przyrody, twórczej zabawy i odkrywania jej uroków. W październiku uczniowie klasy 1a i 1b zrealizowali moduł 1 pt. „Matematyka w plenerze”. Zadania, które otrzymali pozwalały uczyć się poprzez zabawę. Dzieci nauczyły się m.in.: współpracować w grupie; rozwiązywać problemy; stosować matematykę w życiu codziennym oraz rozwinęły umiejętności i zainteresowania matematyczne.

          --> W ramach modułu Kreatywna Matematyka uczniowie klasy 2a, 3a i 3b uczestniczyli w zajęciach łączących naukę matematyki z działaniami praktycznymi w terenie. Celem zajęć było rozwijanie samodzielności, logicznego myślenia oraz umiejętności współpracy. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się zabawa ,,Znikające kasztany", dzięki której dzieci doskonaliły przeliczanie i odejmowanie w atrakcyjny sposób. Podczas zajęć uczniowie przeliczali elementy, układali szeregi rosnące i malejące, porównywali długości i mierzyli je, posługiwali się liczebnikami porządkowymi, poznawali jednostki długości. Zajęcia sprzyjały nauce przez działanie, wzmacniały kompetencje matematyczne i społeczne, a także pokazały, że matematyka może być ciekawa i bliska codziennemu życiu.

          --> Grupa przedszkolna Misie łączyła matematykę z sensoryką. Przedszkolaki doświadczały świata poprzez kreatywną zabawę kasztanami.

          --> Grupa przedszkolna Smerfy skorzystała z kolejnych zajęć programu "kreatywnej matematyki". Tym razem przedszkolaki bawiły się kształtem. Poznali koło i kolorowali "koła w kole".